Hallo, ik ben An van Beeldig Geleerd en ik help jouw kind om wél vooruit te gaan op school …

… met een visuele methode zodat zwoegen en zweten zonder resultaat voor goed tot het verleden behoren.

An-van-Beeldig-Geleerd

Waarom?

Doordat ik bij mijn dochter zag hoe goed het bij leerproblemen werkt om op een visuele manier te gaan leren, hoeveel makkelijker school werd en dat al die stress over het leren nu verdwenen is, werd ik hier heel enthousiast over.

Zo enthousiast zelfs dat ik mijn baan als boekhouder graag wilde ruilen voor de missie om ook andere kinderen die moeizaam vooruitgaan op school, grote sprongen te laten maken.

Wat fijn om elke keer te zien hoe het zelfvertrouwen van het kind groeit, hoe blij en dankbaar het is. Omdat hij weet dat hij het wél kan. En de ouders, die zijn ook opgelucht!

 

Als het leren niet vlot gaat

…en je kind achter raakt, als je kind niet vlot leest en de spelling een ramp is dan zoek je dringend naar een oplossing.

Elke dag die strijd om het huiswerk te maken, die lessen te leren of die leestaak te doen.

Je kind is moe van school en misschien zelfs wel ‘het’ moe.

“Ik ben dom. Want ik kan het niet!”

Dat is wel het laatste wat je je kind wil horen zeggen…

Als moeder wéét jij dat je kind niet dom is: er komt alleen niet uit wat er in zit.

Je liet je kind al logopedie volgen en jullie oefenden veel en toch was er té weinig vooruitgang.

Maar je weet niet hoe het anders kan

In deze video vertel ik je ons verhaal

Hoe ik mijn dochter wél kon helpen om vordering te maken met het lezen, hoewel ze verschillende letters bleef omdraaien en er helemaal géén vordering meer zat in het leesproces.

Hoe mijn dochter met een visuele methode wél vooruitging én de achterstand in een paar maanden zelfs kon inhalen!

 

Van huisonderwijs naar Ik leer anders-coach

Wij geven huisonderwijs aan onze dochter. Ik ben dus niet alleen haar mama, maar ook haar juf.

Toen we aan het eerst leerjaar begonnen, bleek al in december dat we een probleem hadden. Letters werden nog steeds omgedraaid waardoor de tweeklanker er echt te veel aan waren. Het leesproces zat vast.

Er was geen vordering meer. Er werd geraden naar letters. Dat maakte me erg onrustig. Ik wilde dringend een oplossing voor haar vinden.
Maar wat?

Ik vond Ik leer anders…

In mijn zoektocht naar een oplossing voor haar leerprobleem ontdekte ik op de site ikleeranders.nl dat mijn kind met een visuele methode wél vooruit zou gaan met leren.

Eureka! Dat wilde ik direct uitproberen! Ik ‘zag’ dat dit zou werken. Het voelde zo logisch!

Daar heb ik direct werk van gemaakt: we gingen woorden visueel opslaan. Zo zou ons meisje de woorden in zijn geheel kunnen herkennen en wél vooruit gaan met het lezen.

Het resultaat van de visuele aanpak…

Het resultaat van deze visuele aanpak was dat onze dochter binnen 3 weken weer wél vooruit ging (het was dan februari) en tegen juni hadden we de achterstand ingehaald!

Wauw! Wat een geweldig resultaat! En daar bleef het niet bij. Ook in het tweede leerjaar hielp deze visuele manier ons om de spelling te leren, de maaltafels, het automatiseren van de sommen én het kloklezen.

Ook andere ouders moesten dit weten…

Omdat ik zag dat ook andere ouders met hetzelfde probleem zaten met hun kind, wilde ik dat ook zij deze visuele manier zouden ontdekken.

Daarom ging ik de coach-opleiding van Ik leer anders volgen en startte ik begin 2020 officieel met Beeldig Geleerd!

 

Ikleeranders-beelddenk-coach
Kernvisie-methode-traject

Een nieuwe wending…

Nu werk ik ruim een jaar professioneel met Ik leer anders. En ik ben zeer tevreden over de resultaten.

Maar ik ontdekte dat Kernvisie methode nog een stapje verder gaat op het didactische vlak. En dat is niet alles: er is ook aandacht voor het sociaal-emotionele stuk.
Want jouw kind heeft het niet alleen moeilijk om de leerstof geautomatiseerd te krijgen. Er zijn ook uitdagingen rond concentratie, innerlijke onrust, perfectionisme en motivatie.
Ook daar wordt in de Kernvisie methode aandacht aan gegeven.

Want als je kind onrustig is en zich niet kan concentreren, dan is dit ook een belemmering voor het leren!

En als je de twee samen kunt aanpakken, dan heb je nog betere resultaten!

Ik ga altijd voor het beste, daarom wilde ik ook deze opleiding volgen.

Het didactische stuk heb ik al gevolgd, het sociaal-emotionele volgt nog in mei.

Ondertussen heb ik mijn traject al aangepast en kan je al profiteren van de betere technieken uit de Kernvisie methode.

 

 

Help je kind ook grote stappen te zetten…

Ook jouw kind kan:

  • zo’n grote stappen zetten in het leren.
  • ontdekken dat hij het wél kan en eigenlijk té slim is…
  • een stevig fundament leggen voor het leren.
  • weer met zelfvertrouwen naar school gaan.

Twee jaar geleden stond ik voor hetzelfde probleem als waar jij nu voor staat. Ik maakte me zorgen en zocht naar oplossingen. Ik wilde mijn kind helpen om wél vooruit te gaan met leren. Ik wilde dat mijn kind het makkelijker op school zou hebben dan ik het had vroeger. Want ook mijn schoolperiode ging moeizaam. Ik heb ook lang gedacht dat ik dom was. Maar dat was niet waar….

Als jij er klaar voor bent om er met je kind voor te gaan om dat leerprobleem aan te pakken en je kind te helpen om te gaan leren op een manier die bij hem past, dan kan ik je helpen!

In een kort traject van 8 sessies begeleid ik jou en je kind een half jaar lang om op een visuele manier te gaan leren en een goede basis te leggen voor het leren. Daarna kunnen jullie daar zelf mee verder. De geleerde technieken kan je kind heel zijn schoolcarrière gebruiken.

En veel moeite doen met weinig resultaat is dan voor goed voorbij! Want ik beloof jou en je kind dat we geen moeilijke dingen gaan doen en dat je kind toch grote stappen gaat zetten!

Wil je dit? Maak dan nu een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek.