Vlot op school in rust en positiviteit
Wat als je kind wél mee kan op school en dat vol zelfvertrouwen zodat je gezin kan genieten van rust en positiviteit?
Heeft jouw kind het moeilijk op school? Is je kind altijd snel afgeleid?
Ontploft je kind als hij of zij thuiskomt? Is hij boos omdat oefeningen van school niet goed lukken? Hoor je je kind vaak zeggen “ik kan het niet”, “ik ben niet goed genoeg”,…
Je wil je kind gelukkig zien, dat hij/ zij vol zelfvertrouwen is. Want jij weet toch dat hij niet dom is? Maar hoe maak je hem dat wijs?
Het kan frustrerend zijn om te zien hoeveel moeite je kind doet voor school, zonder dat de resultaten er naar zijn. Voelt je kind zich ook dom als hij merkt dat zijn vriendjes veel minder moeite hoeven te doen en toch betere punten halen?
Misschien hebben jullie meer geoefend zonder dat het betere punten opleverde. En wellicht werden jij en je kind meer gefrustreerd en zakte het zelfvertrouwen van je kind nog meer.

Wat als het toch anders kan…
Wat zou het voor jou en je kind betekenen als je kind groeit in zelfvertrouwen, weet dat hij het wel kan. Dat je kind zich beter kan concentreren. Dat je faalangst de deur kan wijzen, dat je de signalen kan herkennen voordat je kind ontploft of uitgeput raakt. Dat je je kind kan helpen op tijd tot rust te komen. Zodat er in huis een sfeer van rust en positiviteit hangt?
Wat zou het voor je betekenen als je kind wél mee zou kunnen op school, zonder dat zwoegen en zweten. Met zelfs minder moeite.
- Dat je kind groeit en die achterstand inhaalt? Dat hij glimmend van trots zijn goede dictee komt laten zien. En hij die spelling “gewoon” automatiseert?
- Dat je kind de leesachterstand inhaalt en lezen uiteindelijk misschien zelfs leuk vindt?
- Dat je kind het kloklezen onder de knie krijgt en misschien zelfs zelf op de tijd gaat letten?
- Dat hij die sommen en maaltafels wél vlot kan, zonder trucjes en uitrekenen?
- Dat je kind niet meer zo hard hoeft te werken om zijn lessen geleerd te krijgen?
- Dat je kind die Franse woorden vlot kan onthouden en nog juist schrijft ook?
Wat zou het voor je betekenen als je kind die “basis” van het basisonderwijs goed krijgt zodat hij die richting in het secundair onderwijs kan kiezen waar zijn hartje sneller van slaat, ZONDER dat lezen, spelling of rekenen een obstakel zullen zijn. Zodat hij later kan worden wat hij wil.
Het enige wat je kind daarvoor moet doen is eigenlijk super simpel…
… je kind moet niet meer en meer te oefenen op de manier van school,
maar ANDERS, omdat je kind anders denkt. Zo wordt leren makkelijk voor jouw kind.
Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. – Albert Einstein
Stel je voor dat je kind leert om op zijn manier te leren, met het denksysteem waar hij het beste in is. Zodat zijn zelfvertrouwen groeit omdat hij merkt dat hij het zo wél kan.
En dat jij als mama precies weet wat je moet doen voordat je kind ontploft of uitgeput is zodat je kind rustiger wordt. En dus blijer. Meer zichzelf. Zodat je jóuw kind terug hebt.
Daarom sloegen An van Beeldig Geleerd en Charlotte van Snoe-zen de handen in elkaar en werkten we een traject uit om jou en je kind daarmee te helpen:
“Vlot op school in rust en positiviteit”
“Vlot mee op school in rust en positiviteit”
is een traject 1 op 1 met jou en je kind, zodat je kind eindelijk wél mee kan op school en dat in rust en positiviteit.
In dit traject helpt An van Beeldig Geleerd je met:
- Een eenvoudige basistechniek die je kind direct kan en die hij voor elk vak blijft toepassen zodat leren makkelijk wordt.
- Je krijgt de sleutels in handen zodat je kind een goede basis kan leggen voor het leren.
- Duidelijke instructies zodat jij samen met je kind de geleerde technieken kunt toepassen, zodat je kind na de eerste sessie al succeservaringen kan opdoen op school.
- Een half jaar lang 1 op 1 begeleiding samen met je kind zodat je kind zich die visuele manier van leren eigen kan maken en zijn beste manier van leren ook daarna blijft toepassen.

En Charlotte van Snoe-zen helpt jou en je kind om weer rust en positiviteit te vinden. We werken in het traject aan:
- Een betere concentratie thuis en op school
- Een verhoogd zelfbeeld
- Meer rust
- We gaan aan de slag met helpende gedachten
- Signalen van overprikkeling en herkennen en leren om te ontprikkelen. Signalen zoals woedeaanvallen, onrust, moeite met concentreren,…
- Faalangst sturen we de deur uit
- Emoties reguleren zoals boosheid

De sessies van Beeldig Geleerd en Snoe-zen versterken elkaar. Want als je kind rust en zelfvertrouwen kan vinden dan zal de juiste leertechniek ook veel beter werken. Zo kan je kind eindelijk vlot mee op school en vinden jullie thuis ook die rust en positiviteit weer.
Wat de klanten van An zeggen…
“Wat jammer dat we deze methode niet eerder hebben ontdekt. Maar ook al is Berk er pas in het 6de leerjaar mee begonnen, ook in het middelbaar gaat hij er zeker veel profijt van hebben.”
“De juf is verbaasd dat spelling nu zoveel beter gaat. En mijn dochter voelt zich zo fier!
Dank je wel.”
Wat de klanten van Charlotte zeggen…
“Na het snoezelen voel ik me alsof ik in een regenboog zit en al mijn zorgen weg zijn.”
“Samen snoezelen met Charlotte is samen in het huisje zitten en rustig worden en met rustgevend speelgoed spelen.”
Dit is wat jou te wachten staat:
In dit 1-op-1-traject, dat een 6-tal maanden duurt, krijg je:
Met An:
- 8 sessies met An volgens de Kernvisie methode van 1,5 uur via Zoom, waarin je kind een fantastische start maakt met visueel leren. Je kind leert de techniek om eindelijk wél te automatiseren zodat je kind wel meekan op school en daardoor ook het zelfvertrouwen van je kind omhoog gaat. Want je kind ontdekt dat hij het wél kan, alleen op een andere manier.
- Alle vakken komen aan bod: lezen, spellen, begrijpend lezen, Franse woorden leren, het draaien van cijfers tegengaan, sommen en maaltafels automatiseren, kloklezen, andere vakken leren (grotere hoeveelheden informatie, data bij geschiedenis, moeilijke woorden, …)
- Je kind leert een methode van leren die anders is dan wat hij tot hiertoe heeft gedaan op school én op logopedie. En eindelijk zal dit werken voor je kind. Gewoon omdat school en logopedie op de linker hersenhelft van je kind werken en An op de rechter hersenhelft. En daar is je kind een kei in. De resultaten zijn daar dan ook naar!
- We doen alleen makkelijke dingen en toch gaat je kind nu eindelijk wél vooruit met leren!

Met Charlotte:
- 6 sessies met Charlotte van 1,5 uur zodat niet alleen je kind rust kan vinden in zichzelf maar ook jij als ouder. Zodat jij als ouder de overprikkeling bij je kind kunt herkennen en jullie weten wat te doen om terug die rust te vinden. En je dit nieuwe patroon zelf kunt verder zetten, zodat die onhoudbare drukte voor goed verleden tijd is.
- Gebruik van de snoezelbox, zodat jouw kind eindelijk een plekje heeft om tot rust te komen. Een plekje waar je kind naartoe kan gaan wanneer hij dat nodig heeft. En waar je kind als de rust zelve uitkomt. Hoe heerlijk zou dat zijn!
- Technieken, die speels met verhaaltjes over dieren worden aangebracht, snoezelen, en andere technieken om je kind te helpen met: zelfvertrouwen, faalangst, perfectionisme, boosheid, eigen talenten ontdekken, zich anders voelen, fouten maken, loslaten, stralen in je eigen kracht, … Gewoon wat jouw kind nodig heeft om die rust in zichzelf te vinden.
Zo gaan we te werk:
Tijdens een kennismakingsgesprek met An en Charlotte bekijken we hoe we van start gaan. De sessies zullen afwisselend met An of met Charlotte zijn.
Timing
Het traject duurt een 6-tal maanden. Je hebt met Charlotte 6 sessies en 8 sessies met An.
Of het traject bij An of bij Charlotte begint hangt af wat de dringendste noden zijn van je kind. Tussen de sessies met An laten we wel steeds 3 weken tussen. De sessies van Charlotte worden daar omheen gepland.
Plaats en tijd
De sessies met Charlotte gaan door bij je thuis of online. De sessies met An zijn altijd online via Zoom. Via een link kan je gewoon de sessies inplannen wanneer het jou past.
Ons verhaal…
Ik ben An van Beeldig Geleerd en ik begeleid kinderen en jongeren met leerproblemen zodat zwoegen en zweten zonder resultaat voor goed tot het verleden behoort.
Mijn eigen schooltijd ging moeizaam. En toen ik als huisonderwijzer mijn dochter leerde lezen, botste ik op dezelfde problemen waar ik als kind mee worstelde.
Het lezen wilde niet vlotten, spelling was een ramp, de maaltafels bleven niet hangen en ik voelde me ontzettend dom.
In mijn zoektocht om mijn dochter te helpen, kwam ik tot de ontdekking dat mijn dochter en ik gewoon een andere leerstijl hebben. Dat dyslexie gewoon betekent dat je op een visuele manier moet leren lezen, spellen en rekenen.
Want zo lukt het wel! Mijn dochter leest nu vlot, automatiseert de spelling vlot en heeft de maaltafels goed in haar hoofd.
Omdat ik wist dat er nog ouders zijn die met hetzelfde probleem worstelen, besloot ik om ook andere kinderen te gaan helpen. Dus heb ik de opleiding tot officiële Ik leer anders-coach gevolgd en 2 jaar later ook de opleiding tot Kernvisie coach.
Ik werk nu met de Kernvisie methode omdat die verder ontwikkelde dan Ik leer anders en omdat die nog meer handvatten biedt voor jou en je kind.
Ik mocht al een aantal kinderen helpen om visueel te gaan leren, hen zien groeien en achterstand zien inhalen. Leren op je eigen manier maakt leren makkelijk!

Hallo, ik ben Charlotte en ik ben kinder – rustcoach en snoezelexpert.
Tijdens mijn bachelorproef deed ik onderzoek naar hoe het welbevinden en de verhoogde kon worden door te snoezelen. Ik zocht manieren om te snoezelen, hoe ik kinderen kon helpen en kwam al snel tot de conclusie dat rust in de ontwikkeling de eerste schakel was om hierna aan de slag te gaan met de hulpvraag van de ouders en leerkrachten. Na vele mooie resultaten tijdens mijn bachelorproef is mijn onderzoek niet gestopt. Want ik ontdekte namelijk dat de rust die ik in de snoezeldoos gaf aan de kinderen heel wat meer voordelen had.
Ik ben me dan gaan verdiepen in andere methodes en van daaruit ben ik mijn coaching praktijk gestart.
Ik wil graag mijn expertise en ervaring delen met anderen. Dit doe ik voor kinderen zowel in kinderdagverblijven als in scholen of bij ouders thuis of in de praktijk.
Waar alles eerst begon met snoezelen is alles nu veel verder uitgegroeid. Ik gebruik het snoezelen nog steeds als begin van het begeleidingsmoment. Daarna gebruik ik verschillende methodes aan de hand van de hulpvaag van kind of ouders.
Ik begeleid kinderen en ouders met als startpunt rust en positiviteit tevinden en zo verder te bouwen naar een boost in de ontwikkeling met in het specifieke de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Wat is het je waard om….
- je kind te zien groeien in zelfvertrouwen.
- je kind terug te krijgen: terug dat vrolijke kind dat trots komt laten zien wat hij nu kan?
- rust en positiviteit in huis te ervaren ipv die spanning, strijd en ontploffingen. Zodat je kind kan opgroeien en ontwikkelen met een goed gevoel, vol plezier, zelfzekerheid, kan omgaan met emoties
- Je kind kan aanvoelen en aangeven wanneer er overprikkeling is en hierop inspelen
- Je kind zijn of haar huiswerk kan maken vol zelfvertrouwen, in volle concentratie.
- Je eindelijk die faalangst de deur kan wijzen en die zinnetjes als ik ben niet goed genoeg, ik kan het niet kunnen omdraaien naar ik kan het, ik ben goed zoals ik ben, ..
- je kind eindelijk vooruit te zien gaan met het leren en die achterstand in te zien halen zonder meer te moeten doen.
- geen stress meer te hebben over school en leren.
- die rust in je te voelen dat je weet dat jouw kind later zal kunnen worden wat hij wil zonder dat lezen, spelling en rekenen en obstakel zouden zijn.
Misschien geef je wel 1.000,- euro uit aan een I-phone of een computer. Maar denk je “Oei, veel geld” als het over coaching gaat?
Ben je bereid te investeren in de toekomst van je kind, zodat hij wél die basis van het basisonderwijs goed meekrijgt, zodat hij later kan worden wat hij het liefst wil? Zodat hij een evenwichtige volwassene kan worden die kan bereiken waar hij van droomt?
De investering die daarvoor nodig is zal ook veel langer meegaan dan 3 jaar, zoals bij die I-Pone of computer…
Je kind zal de technieken om rust te vinden en het leren zelf elk schooljaar weer gebruiken. Ook in het middelbaar en zelfs als volwassene.
Wil jij je kind dit “gouden cadeau” gunnen?
Maak dan een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek met An en Charlotte samen. We maken kennis en je kan al je vragen stellen voordat je beslist of je in het traject instapt.
Vlot op school in rust en positiviteit
Abonnement- 8 sessies van 1,5 uur met An van Beeldig Geleerd
- 6 sessies van 1,5 uur met Charlotte van Snoe-zen
Vlot op school in rust en positiviteit
Bespaar € 63,- en betaal in 1 keer- 8 sessies van 1,5 uur met An van Beeldig Geleerd
- 6 sessies van 1,5 uur met Charlotte van Snoe-zen
Het-klikt-garantie
Omdat wij het super belangrijk vinden dat het ook klikt tussen ons en jouw kind. Geven wij een het-klikt-garantie.
Wat wilt dat nu zeggen?
Je mag tot 3 dagen na de eerste afspraak laten weten dat het niet klikt en je niet verder gaat met het traject. Je krijgt dan het bedrag van het traject terugbetaald behalve de eerste afspraak. Bij een abonnement stoppen de verdere betalingen.
Het is jouw verantwoordelijkheid om dit te laten weten.
Indien het niet klikt met de ene persoon kan je het traject met de andere coach nog wel verder zetten.


Er zijn ook bonussen…
En omdat we je willen helpen om deze keuze voor je kind te maken krijg je volgende bonussen bij het traject :
- Gebruik van de snoezelbox met materialen
- Blaadjes om met je kind aan de slag te gaan met de leertechnieken
- Een woordenlijst op niveau van jouw kind om mee aan de slag te gaan
- Toegang tot Facebookgroep “Snoezelinspiratie”.
- Toegang tot Facebookgroep “Vlot op school, door visueel te leren” zodat je in contact kunt komen met andere ouders die met visueel leren bezig zijn.
Extra Bonus: als je binnen de 3 dagen inschrijft na het gratis kennismakingsgesprek, krijg je als extra bonus ook nog het boek “Krachtig anders leren” van Wim Bouman ter waarde van 30 euro.*
* Je krijgt het boek toegestuurd nadat de termijn van de het-klikt-garantie verstreken is en je dus het traject verder zet met An.
“We zijn in het laatste jaar van de lagere school bij An gekomen. Daarvoor hadden we het maximale aantal logopedie sessies gehad. Daar waren we mee gestopt zonder enige vooruitgang en met een heel gefrustreerde zoon.
Wat jammer dat we de Kernvisie methode niet eerder hebben ontdekt. Maar Berk gaat er nu in het middelbaar onderwijs alleen maar profijt van hebben.
Als we alleen al kijken naar de afgelopen 6 maanden, dan is hij 2 AVI-niveau’s gestegen. En belangrijker is, dat Berk op zijn eigen manier mag leren. Dat geeft zoveel rust voor hem, voor ons en voor iedereen. Bedankt, An!”
Wat kies je vandaag voor je kind?
Als je tot hier gelezen hebt dan zit er duidelijk iets in jou dat roept om te gaan voor de toekomst van je kind.
Als jij start met het traject “Vlot op school in rust en positiviteit” dan ga je voor:
- je kind dat groeit in zelfvertrouwen
- je kind dat op tijd tot rust kan komen, voor het ontploft
- je kind dat zich beter kan concentreren
- makkelijk leren
- achterstand op school inhalen
- wél die basis goed zetten voor later
- je kind dat later kan worden wat hij wil, zonder obstakels als zwak in lezen, spelling of rekenen.
Dat is waar jij vandaag het verschil maakt voor je kind.
Is er ergens nog iets dat je tegenhoudt? Je weet wel die negatieve stemmetjes in je hoofd die zeggen “Zou je niet eerst nog iets anders proberen?”, “Misschien kan mijn kind het toch wel zelf…”, “Zou je dat nu wel doen, wat zal de school er niet van vinden…”, “Je hebt hier toch geen tijd of geld voor…”.
Hoe dichter je bij gaan-voor-je-droom komt, hoe luider die stemmetjes worden.

En dus heb je nu een keuze:
- Of je laat die angst de baas spelen en laat het bij het oude. Zodat jullie hetzelfde blijven doen als je altijd al deed. Zodat het leerprobleem blijft sudderen en het zelfvertrouwen van je kind kleiner blijft worden.
- Of je denkt er aan hoe anders het voor jouw kind kan zijn en beslist vanuit vertrouwen om het traject “Vlot op school in rust en positiviteit” te volgen en voor die droom van je kind te gaan.
Welke kant ga jij vandaag op?
Slimme vragen die anderen al eerder stelden …
Voor wie is Vlot op school in rust en positiviteit?
Vlot op school in rust en positiviteit is voor alle kinderen van 7 tot 12 jaar die het moeilijk hebben op school. Als ouder weet je dat het er wel in zit, maar het komt er niet uit.
Het is ook voor kinderen die snel zijn afgeleid, weinig zelfvertrouwen hebben, te druk zijn in hun hoofd of te onrustig in huis. Denk maar aan niet stil kunnen zitten of ontploffen bij het minste.
Is dit het juiste moment voor mij en mijn kind?
Of dit het juiste moment is kan enkel jij voelen. Het is natuurlijk wel zo dat hoe vroeger je kind kan beginnen met anders leren en rust vinden, hoe minder frustraties je kind heeft en hoe sneller eventuele achterstand is ingehaald.
Je kan instappen als je kind tussen 7 en 12 jaar is.
Het is dus niet “nu of nooit” maar wel “Waarom nu niet?”.
Wanneer kan ik starten?
Je kan na betaling direct de eerste sessie inplannen. Jullie kunnen dus binnen een paar dagen starten
Kan ik het traject ook weer stopzetten?
We vragen een commitment om het traject af te werken. Een nieuwe manier van leren eigen maken kost tijd. Ook dat moet je kind automatiseren, gewoon door het te doen. Dat geldt hetzelfde voor het vinden van rust, het leren concentreren en het groeien van het zelfvertrouwen van je kind.
Als je na de eerste sessie met An en/of Charlotte merkt dat het niet klik met je kind, dan moet je uiterlijk de 3de dag na de sessie aan de betreffende coach laten weten dat het niet klikt.
Je krijgt dan het bedrag van het traject terugbetaald behalve de eerste afspraak. Bij een abonnement stoppen de verdere betalingen.
Is er een niet-goed-geld-terug garantie of terugbetaling mogelijk?
Je mag tot 3 dagen na de eerste afspraak laten weten dat het niet klikt en je niet verder gaat met het traject. Je krijgt dan het bedrag van het traject terugbetaald behalve de eerste afspraak. Bij een abonnement stoppen de verdere betalingen.
Het is jouw verantwoordelijkheid om dit te laten weten.
Indien het niet klikt met de ene persoon kan je het traject met de andere coach nog wel verder zetten.
Wordt het traject vergoed?
In België is er jammer genoeg nog geen vergoeding mogelijk. In Nederland al wel.
Zou dit je tegenhouden?
Zou je liever een klassiek logo-traject volgen dat wel vergoed wordt maar waarmee je kind te weinig mee vooruit komt en waarbij de stress en de frustraties alleen maar blijven toenemen?
Of kies je dan om in Vlot op school in rust en positiviteit te investeren zodat je kind wél vooruit gaat en die achterstand inhaalt, zodat stress en frustraties verdwijnen en plaats maken voor een kind vol zelfvertrouwen dat later kan worden wat hij wil?
Zal dit werken voor mijn kind?
Charlotte heeft het al heel wat ervaring en heeft al heel wat kinderen geholpen.
Er is er geen aanpak of techniek die voor iedereen werkt. Samen met het kind en jullie als ouder gaat Charlotte ik op zoek naar wat goed voelt en bij jullie past. Zodat we het gewenste resultaat kunnen bereiken.
An heeft ook al heel wat kinderen geholpen. Haar ervaring is dat als je kind het moeilijk heeft op school, het leren moeilijk gaat, de visuele techniek altijd werkt. Gewoon omdat je kind anders denkt.
Verder hangt het resultaat af van jullie inzet. Of jullie ermee aan de slag gaan: jij en je kind.
Hoe snel mag ik resultaat bij mijn kind verwachten?
Dit hangt helemaal van jullie inzet af.
Al na de eerste sessie met An ga je merken dat de woorden die je kind in zijn hoofd heeft gezet er ook echt blijven staan. Na 3 dagen staat meestal het alfabet al goed in het geheugen. Als jullie zo snel mogelijk met woorden voor het volgende dictee oefenen, kan je kind daarmee al direct een succeservaring opdoen.
Het hangt natuurlijk wat van kind tot kind af. Maar als jullie elke dag 15 minuten oefenen zal je bij je kind binnen die 6 maanden al heel wat vooruitgang zien.
Ook voor het emotionele stuk bij Charlotte hangt het af van jullie inzet. Bij de meeste kinderen merk je vanaf de 2de sessie verschil. Dit hangt af van de tijd die jullie nemen om te snoezelen en de oefeningen te gebruiken.
Zal mijn kind de techniek van visueel leren wel kunnen?
Ja, de techniek zal makkelijk zijn voor je kind, omdat je kind zijn gave gaat inzetten. Je kind leert de basistechniek al in de eerste sessie en zal die ook direct goed doen. De meeste kinderen verbazen zich erover dat leren ook makkelijk kan zijn.
Hoeveel tijd gaan we hier in moeten investeren?
De tijdsinvestering bij An is de duur van de sessie zelf. En tussen de sessies ga je elke dag 15 minuten met je kind aan de slag. Je gaat de techniek zo snel mogelijk gebruiken voor wat je kind sowieso nu voor school moet leren. Dat moest je kind toch al doen en dat zal dankzij de techniek ook vlotter gaan. De geïnvesteerde tijd gaan jullie er snel weer uithalen.
De tijdsinvestering bij Charlotte is de sessie zelf. Daarna krijg je oefeningen die je gebruikt in het dagelijkse leven. Ook vraag ik om regelmatig met je kind te gaan snoezelen tussendoor. De tijd hiervan hangt af van de leeftijd van het kind.
Ik voel me er nog niet klaar voor.
Ik heb me nooit klaar gevoeld voor iets nieuws. Iets nieuws is altijd spannend en uit je comfortzone. Maar soms moet je uit je comfortzone komen om nieuwe wegen te openen. Je hebt al de eerste stap gezet door dit te lezen en informatie te zoeken.
Het is aan jou om actie te ondernemen voor de toekomst van de kind.
Ik heb het geld niet...
Je kan ook in delen betalen, dat maakt het al een stuk makkelijker. Daarnaast gaat het vaak over de financiële investering omdat het spannend is te investeren. Maar, jij en je kind zijn het waard om rust te vinden in jouw leven en dat van je kind.
Moet ik nog boeken of werkboeken kopen voor de sessies?
Nee, alles is inbegrepen. Bij An krijg je alle materiaal doorgemaild om de oefeningen te kunnen doen.
Als Charlotte tot bij jullie thuis komt, zijn er nog wel vervoerskosten waar je rekening mee moet houden.
Is er een wachtlijst?
Nee, momenteel is er geen wachtlijst.
Ik heb nog een andere vraag.
Stuur de vraag via het contactformulier hieronder even door. We geven je zo snel mogelijk antwoord.